HR | EN | DE | IT | PL
Menu
Početna » Primjena Zakona o zaštiti potrošača

Primjena Zakona o zaštiti potrošača

01. 07. 2015.

Temeljem članka 10. Zakona o zaštiti potrošača, građani koji pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu dužni su u smještajnim jedinicama istaknuti obavijest o načinu podnošenja prigovora potrošača. Pisani prigovor je prigovor kojeg potrošač upućuje trgovcu na trajnom mediju pod kojim se smatra svako sredstvo koje omogućava potrošaču ili trgovcu da pohrani informacije koje su njemu osobno namijenjene tako da budu dostupne za kasniju uporabu toliko dugo koliko je potrebno s obzirom na svrhu informacije i koje omogućava nepromijenjenu reprodukciju podataka – to može biti papir, elektronička pošta, CD-ROM, DVD, memorijska kartica i čvrsti disk računala. Prigovorom potrošač iznosi svoje nezadovoljstvo u odnosu na pruženu uslugu. Iznajmljivač je dužan omogućiti pisani prigovor potrošača u svojim poslovnim prostorijama, putem pošte, telefaksa ili elektroničke pošte, a također je dužan bez odgađanja pisanim putem potvrditi primitak prigovora. U poslovnim prostorijama (smještajnim jedinicama) mora vidljivo istaknuti obavijest o načinu podnošenja pisanog prigovora te na prigovore pisano odgovoriti u zakonom predviđenom roku od 15 dana od dana zaprimljenog prigovora. Iznajmljivač je dužan na trajnom mediju voditi i čuvati evidenciju prigovora potrošača godinu dana od dana primitka pisanog prigovora.

Ne postoji zakonski propisan oblik Obavijesti o načinu podnošenja prigovora potrošača, predlažemo sljedeći sadržaj:

 

OBAVIJEST O NAČINU PODNOŠENJA PRIGOVORA POTROŠAČA

Sukladno čl. 10. Zakona o zaštiti potrošača (NN 41/14) i čl.9. st.10. Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti (NN 138/06, 152/08, 43/09, 88/10, 50/12, 80/13, 30/14,89/14, 152/14) obavještavamo potrošače da nezadovoljstvo u odnosu na pruženu uslugu mogu iskazati prigovorom u pisanoj formi u našim poslovnim prostorijama pri čemu ćemo Vam bez odgađanja pisano potvrditi primitak prigovora.

 

Prigovor također možete poslati putem pošte, telefaksa ili elektroničke pošte,

 na adresu: ……….

ili

na telefaks broj: ….

ili

na e-mail adresu: ….

Obvezujemo se odgovoriti na prigovore, i to u pisanom obliku u roku od 15 dana od dana zaprimanja prigovora.

 

Podnositelj prigovora – ime i prezime gosta:

Adresa za dostavu odgovora:

 

Zakon predviđa prekršajne odredbe po kojima se ima kazniti u novčanom iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna trgovac-fizička osoba ako u poslovnim prostorijama vidljivo ne istakne obavijest o načinu podnošenja prigovora iz članka 10. stavka 1. i 2 Zakona o zaštiti potrošača potom ako u pisanom obliku ne odgovori na zaprimljeni prigovor najkasnije u roku od 15 dana od dana zaprimljenog prigovora i ako ne vodi i čuva evidenciju prigovora potrošača kako Zakon propisuje.

Turistička zajednica
grada Vodica

Obala Vladimira Nazora bb
HR-22211 Vodice